20.Oktober.2010

Blev att ta in all ved till pappa innan han kom hem från jobbet. Han har som sagt ont i sin rygg och jag ville hjälpa honom på traven med att slippa bära all ved själv :)


Jag sitter och kikar runt på internet efter "nyttiga snacks". Måste trappa ner småätandet med något. Då jag annars alltid gick och småtuggade på något. Men idag och framåt är det borta! Har endast ätit frukost och sen ett äpple på eftermiddagen.
Så blir att lära sig vad som är nyttigt och inte! Jag gör inte detta enbart för att få fastare mage/rumpa/lår utan också för att det är en utmaning till mig själv då jag i hela mitt liv nästan varit beroende av godis och snacks. Men för några månader slutade jag med godis och enbart höll mig till snacks. Men nu vill jag gå ett steg längre. Nu ska allt onyttigt bort! Idag vid maten så åt vi egenfångad lax,potatis och ägghalvor. Till det drack jag en festis jag köpte som bakisdricka i söndags. Drack en mun och fick en kommentar av mamma "Det kan du inte dricka, det är mer socker i den festisen än i läsk,Jessica". Blev att hälla ut skiten och ta ett glas vatten! Som sagt! Man lär sig :)
  Detta ska bli en utmaning för att se hur länge jag klarar. Och som ett plus spara pengar :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0