11.April.2011

Goddag! Vilken jävla dag det har varit idag!! Ska berätta från början. Gick upp runt 10.30 och åt frukost. Blev rostade smörgåsar, ett kokt ägg och yoghurt till det ! :). Sen gick jag ut i det underbara vädret!! Ja gud vilket fint väder :) Stod 23.1 på min termometer! WowWowWow! Sen tänkte jag hjälpa pappa och ta in "lite" ved. Det tog cirka 1½ timme sen så tog jag tag i baksidan!
 Krattade slänten,marken och klippte bort massa döda buskar så det kan komma upp massa nytt :) Blev klar med det runt 17.00. Eller jag ska ta upp alla högar imorgon! Sen blev det middag och jag och mamma tänkte ta en promenad efter middagen så vi tog en skogspromenad som blev den sista jag kommer glömma! Vi gick i kanske 20 minuter och sen braka det till i busken 5 meter framför mig och mamma. Ut kom ett LODJUR!!! Vet ni hur få det finns i Sverige eller?! De är inte som rådjur direkt som man ser flera om dagen. Utan ett LODJUR!!! Helt otroligt alltså. Lodjuret va inte ens rädd utan strosade kanske 20 meter framåt och stannade. Mamma var livrädd medans jag blev nyfiken! Pappa har ju ett lodjur uppstoppat(endast skinnet och huvudet) på väggen här hemma! Lagligt såklart :) och jag ville så gärna se ett i verkliga livet! Så jag tog upp min skitdåliga mobilkamera och började ta kort och filma. Jag gick närmare och närmare och när jag va cirka 7 meter ifrån den så halvla den sig ner och började fräsa mot mig. Då va det bara att vända sakta med ansiktet mot den och stå på avstånd och kika på den istället! Ringde pappa och sa med viskande röst " Pappa gissa vad jag och mamma mötte och nu står och kollar på?!" Får som svar : Lite älgar? . haha så kul att jag ens skulle ringa angående älgar! Har fan blivit attackerad av en älg förut men inte ringde jag då :P. Nej det var en riktigt läcker och cool upplevelse! En ståtlig varelse detdär :)


Bilden ovan tog jag! Ni kanske ser den dåligt pågrund av att jag stod långt bort när jag tog den. Cirka 10 meter. Men den är till höger om det närmsta trädet i mitten! Riktigt jäkla otroligt!



Bilderna ovan är tagna från Google! FAN att jag inte hade systemkameran med mig i skogen. Hade garanterat haft med mig den ut i skogen om den inte varit inne på lagning. Så typiskt! Men är glad iallafall att jag fick se den live! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0