29.Juli.2011

Godkväll! Blev att jobba idag igen, Malin ligger hemma i feber så jag hoppade in. Jag kom till jobbet 07:30 och vi lassade Mercan och åkte till Berthåga/Krematoriet. Jag gjorde en kistdekoration igår med ljusgula rosor,vit prärieklocka och vit germini + grönt och eftersom man inte kan göra hela färdig dagen innan så åkte jag med till krematoriet och skulle göra klart den med Erik. För er som inte vet vad krematoriet är så är det där de har alla avlidna människor i kistor innan de ska begravas. De ligger allesammans i ett kylrum. Vi drog fram rätt kista i rummet brevid och gjorde klart dekorationen. Blev väldigt vackert samtidigt som det är hemskt.
Jag hade aldrig varit där förut så det va lite jobbigt att gå in i kylrummet och veta vad man gick förbi i gången. Hade en konstig känsla i kroppen under hela dagen idag. Var nog pga att jag va där på morgonen.

Sen så var vi lagom i tid tillbaka till halv 9 och vi började att ta fram allt på framsidan osv.
Jag hade att göra idag. Eller det hade vi alla. Jag tog upp snitt,försökte göra någorlunda snyggt i butiken. Sen så hade jag två brudbuketter att göra,två näbbisar och ett corsage. I första droppformade så var det gammeldagsrosa rosor,vit prärieklocka och murgröna.Likaså i näbbisarna och i corsaget.
I den andra så var det vit germini,cremerosor och vit nejlika tillsammans med murgröna där också. En rundbunden :)


En bild kan jag bjuda på! :)

Nu ska jag kolla klart på CSI XL och gråta lite ;). Sen ska jag bädda ner mig! Är lite trött efter 11 timmars jobb plus att jag har ont i halsen. värdelöst!

Hörs imorrn :) Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0