Finally Friday!

Vaknade tvärt av en hemsk dröm där ormar var inblandade. En riktigt äcklig dröm alltså! Var i ett rum där det var ormar överallt. På golvet, väggarna, i taket och vart man än befann sig så fanns de på en! Usch, någon som vet vad som menas med det när man drömmer om ormar? När det handlar om drömlexikon och liknande.
Nåväl! Jag gick upp runt halv nio imorse, otroligt skönt! Att få sova ut lite. Tog bussen som gick 40 min senare och var inne i stan runt 09:50.

Kände direkt att denna dagen skulle gå långsam - man såg fram emot helgen-lovet-fjällen och ledigheten så himla mkt !!! Och inte nog med att få åka hem och soova ut dagen efter!
Jag & Johanna och Monica befann oss i affären idag och först trodde jag att det skulle vara huur lugnt som helst! Men fredag betyder ledighet och ork för människor att gå extra länge på stan! Och framförallt när solen och värmen verkligen gav alla människor ett stort leende på läpparna, inte minst mina!!
Klockan 12:00 tog jag och Johanna lunch tillsammans för vi hade tidigare planerat att luncha tillsammans och ta en glass vid ån. Just precis vad vi gjorde! Vi tog med oss mat ner till ån och bra njöt av värmen som gjorde våra ögon tårfyllda pga alla solstrålar, vi pratade om allt mellan himmel och jord. Hur hon hade det i Kristianstad och hur hon trivs i Uppsala. Mycket roligt att jobba tillsammans med henne!



Sedan blev det att ta en glass och bara njuta med solbrillorna på av det underbart härliga vädret!
Blev att dra in till St:Per igen och fortsätta! Monica tog lunch så jag och johanna fortsatte och tog över arbetet. Enormt mycket kunder kom och vi använde oss av lappsystemet som funkade finfint! Kassan börjar jag kunna så bra och resten av alla priser. Så det känns prima! Känns som om jag känt dem i flera månader! Dock har jag bara varit där i 5 dagar ;) haha

Träffade på Sarisen med på BlomsterCity! Riktig pudding det där ;) Like your jacket! I have the same ;) Synd att vi inte kan skrapa ihop en träff på lovet! Men det tar vi någon annan dag då jag inte är i fjällen och är en livsnjutare extra mkt ;)

Åkte hem med bussen och lagade lite mat till mig och bror eftersom mamma och pappa är på kryssning så det blev att fixa allt själv! :)

Ikväll/Nu blir det lite duschning, tv och packning! Imorgon blir det att sitta ute på altanen och sola sola sola! Hörde en fågel viska att det ska bli fint väder imorgon så man får passa på :)

Lördag : Sola,Packa,Packa,Städa,Calle hämtar mig, Sova!
Söndag: Åka bil,Åka bil,Åka bil! - framme i arådalen med Baby en vecka med familj!

Nej nu ska jag sluta babbla här, skyller på sömnigheten ;)

Kram på er alla <3





Statistiken ser rätt rolig ut faktiskt! Man märker när man skriver och inte skriver alltså ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0