Måndag

Ber om ursäkt för dålig uppdatering men har haft så hiimla mkt att göra!  Har gjort projektarbeten, umgåtts med min man, festat, börjat praktikperioden osv.!

Förra måndagen för exakt en, vecka sen så var jag och Natta i skolan från 08:30-16:00 och planerade vårat projektarbete som vi skulle göra på lördagen. Vi beställde blommor, gjorde kalkyl, kollade priser osv. Vi kände att detta skulle bli spännande! Beställde bl.a ranunkel, liljor, germini, gerbera, anemoner, aspidistra, nejlikor, läderblad, steel osv!

Tisdagen kom och vi kom till Plantagen - eftersom praktiken egentligen hade börjat på måndagen dagen innan. Men vi då var i skolan och planerade projektarbetet. Vi kom till Plantagen runt 09:45 och Malin mötte upp oss, dock trodde jag innan vi kom dit att det skulle vara supermycket att göra! Men om jag ska vara helt ärlig så fanns det då inte mycket alls, gick mest runt till klockan 16 och kollade om det va fullt överallt och tog bort döda blad. Jättesvårt? Nej inte direkt.

Onsdagen kom, och jag var faktiskt inte direkt sugen att kliva in genom bakdörren till Plantagen. Men jag tog mig igenom dagen tillsammans med Natta. Det som fick göras var att montera gräsklippare. Byta dukar till alla borden osv.
Dagen tog slut och jag åkte hem!

Torsdag - Idag blev det skolan igen för att ta vara på blomleveransen från BlomsterGrossisten, runt 120 blommor som skulle få varuvård. Blev att börja planera årtionderna om vad som va typiskt för dem osv!
Sedan åkte vi hem runt 16:00 idag igen. Pappa och jag tog hem all torrmaterial till oss inför fredag!

Fredag - Skola idag igen då! Nathalie kom runt 09:30. Jag var i skolan redan klockan 9 för jag och mamma hade lämnat in Nisseplutten för kastrering! Natta och jag hade fullt upp hela dagen lång. Vi kollade så vi hade allting, skrev loggbok. Åkte till stan och införskaffade lite. Drog till Flogsta och hämtade ut min klänning. Tillbaka till skolan och packade ihop alla blommorna i en kartong. Pappa kom klockan 13:00 och vi packade bilen full med blommor och krukor! Vi hämtade därefter lille Nissen. Han var groggy stackarn. ! Nerdrogad nästan,dregglade och såg helt vindögd ut!

Natta och jag gjorde klart alla arrangemang med! Tog cirka 4 timmar men sen så var vi klara!







Lördagen kom! Var där runt 13:30 och vi träffade Edrun! Hur go kvinna som helst! Likaså hela hennes kör, underbart snälla! Bilderna kan väl visa lite kort om hur det gick:



 



Det var några bilder!
Fler kommer då jag orkar och har tid

Nej nu ska jag sova! Ska upp tidigt imorgon. Tänkte inte ta resten av dagarna. Eller Calle kom till mig på Lördag kväll. Vi var hos honom hela dagen igår. Lassade på skotrarna, eftersom på söndag åker han och jag på söndag morgon till Arådalen en vecka tillsammans med hans familj! Ska bli otroligt mys, åka skoter varje dag, skidor, sol, fjäll och bara njuta!!!

Idag var det praktikplats. Bytte från Plantagen till BlomsterCity! Verkar mysigt och de är snälla :)

Nej nu sovtime! Puss på er <3




Kommentarer
Postat av: matilda

Taack så mycket. Kul me en liten tjej :D

va fina grejer ni har gjort.. skönt me studenten snart också förstår jag:)

2009-04-01 @ 22:21:25
Postat av: Jessica

Jamen det förstår jag :D ! flickkläder,skor och allt lär du vara sugen på att införskaffa förmodar jag !

Tack så mkt :). Jamen gud ja! bara 2 månader kvar sedan är jag redo för friheten! haha nejdå men det ska bli skönt men ändå inte :)

2009-04-02 @ 20:36:47
URL: http://jessicamariia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0