Sammanfattning

Ja, jag vet faktiskt inte vart jag ska börja. Denna vecka har varit både ett helvete och en dröm! Jag förstår inte hur allt kan gå från jobbiga tider till tider som man inte vill få nog av! Jag tänkte berätta från måndag tills idag(fredag) vad som har försigått i mitt liv den senaste veckan.

I måndags så vaknade jag upp hos Baby, jag begav mig tidigt till skolan med bussen och förberedde mig för att snitta upp mina blommor som skulle användas på onsdagens yrkesprov. Det hade blivit lite fel i det hela så jag,karlsson,amanda och Ellen åkte till BG för att införskaffa de rätta färgerna osv. Jag kände både osäkerhet i vad jag skulle göra men ändå innerst inne en säkerhet. Att det finns chans att jag kan klara detta. Blev att trixa och fixa innan det blev att åka hem med pappa.
Tisdagen blev inte så långvarig. Blev lite nervositet, men vi hann också med ett studiebesök till ett musée i stan(kommer tyvärr inte ihåg vad det heter). Blev att införskaffa en ny klänning(som jag skulle använda på torsdagens utgång), en kuvertväska och lite smått och gått.



Onsdag. Onsdagen den 18:e. Provdag. YB. You name it. 08:30-16:30 stod vi klistrade i floristsalen. Jag,Amanda,Karlsson och Martina var så fokuserade som aldrig förr. Man försökte verkligen tänka på exakt allting! Stickteknik,Radial,snittyta, form,. ALLT! Dagen tog slut och man åkte hem med huvudvärk. Satte mig med loggboken till YB och renskrev den in till WORD. Blev att lägga sig tidigt för att verkligen klara av torsdagen...........

Torsdagen vaknade och jag steg upp med en nervositet som jag aldrig haft förut! Jag skakade, mådde illa, skakade inombords och inte minst - jag kunde inte tänka på annat än resultatet och PPP(powerpointpresentationen).
Jag var i skolan redan 08:15 och man märkte på de fyra YB-eleverna att det var en viktig och stor dag för oss. Man märkte likaså av det på våra floristlärare Ellen & Karin - våra extramammor!
Klockan tickade och klockan blev 09:00,10:00 och så blev den 11:00. Bedömarna kom in till floristsalen. De verkade trevliga men nervositeten fanns kvar! Usch, jag kunde knappt få fram ett ord.
13:00 blev klockan och de fyra YB-eleverna gick med tunga och nervösa steg till G20 - klassrummet där PPP skulle äga rum. Andas Jessica, Andas tänkte jag. Jag var först ut(jag hade frågat om jag kunde vara först ut så jag fick det gjort). Det gick bättre än vad jag trodde. Jag fick fram mina ord och jag kom ut genom dörren med ett YES!. Jag klarade av min nervositet. (Eftersom jag inte ens hade kunnat äta lunch pga alla känslor).
Nu var det bara att sitta och vänta på att Martina klev in, sen Therese och sist men inte minst Amanda.
När alla var klara med PPP så begav vi oss ner till floristsalen där lärarna frågade hur det hade gått osv. Bedömarna(inkl Ellen) gick in genom skynket och tro mig - det var enormt jobbigt att sitta 7-8 meter ifrån och inte höra ett smack men endast se konturer vart de befann sig bakom skynket - "nu är de vid din Karlsson"Nu är de vid min".
UNT dök upp runt 15:00 och pratade med oss fyra. Om YB och vad detta innebar. Han frågade om jag ville ställa upp på en kort kort intervju och sedan bli fotograferad framför min dekoration. Såklart blev det ett ja. Även fast sminket inte va på eller man hade festkläderna på! Vi smög in genom skynket där bedömarna stod och pratade och tog korten(se UNT idag,fredag).
2 TIMMAR senare - alltså TIMMAR senare så hörde man Ellen. "Martina, kan du komma hit?". Vi förstod att nu var de klara och nu väntade fyra supernervösa tjejer på sina bedömningar. Martina kommer ut med tårar och gråter och går direkt till Karin och håller om henne. Nästa man var Karlsson in och medans hon var där så slutar Martina att krama Karin och man ser att Martina ler och skrattar. Martina klarade det!!!!!! Och nästan samtidigt så kommer Karlsson ut med ett YES !!!!! Hon klarade det!!!!
" Jessica, nu är det du" - Jag kommer inte klara det, jag kommer få IG, det va det enda jag tänkte. Gick inte att tänka positivt.... Jag klev in genom skynket och såg de tre domarna som stod vid min dekoration. De orden Ellen sa kommer jag inte glömma" Jessica, du är GODKÄND". JAG KLARADE DET!!!! Tårarna gick inte att hindra, jag va så jävla glad! Bakom skynket stod 1/5 av skolans lärare och väntade på att få se dekorationerna och ut kommer jag med tårar!! Alla kollade med en blick som visade " klarade hon det eller inte". Jag springer fram till Karlsson och kramar sönder henne utan att säga nått". Hon tar tag i mig och frågar " Klarade du det?!?!". JA!!!!!!. Alltså det går inte att beskriva känslan. Jag tror aldrig jag har varit så lycklig i mitt liv.
Amandas tur. Och Amanda, om du läser detta så är du en så jävla stark och duktig person med så jävla mkt glöd i dig. Du kommer klara det i Stockholm! Jag VET DET!!!!!!!!


Efter detta så blev det mingel, chips, snittar, cider, frukt och dess like!!! Föräldrar, släkt och vänner kom och lärarna minglade! Mamma & Pappa kom runt kvart över 5 och innan dess hade Baby kommit förbi och sagt grattis<3. tack för att du kom älskling!
Det blev sedan att bara prata vi som va där, Lina.Nathalie,Nöten,Martina,Karlsson,Amanda och jag. Hur allt är och praktiken osv. Underbart <3



17:55 tog Natta, Karlsson och jag bussen ner till stan Bytte till 10an och hoppade av vid fyra mackarna för att äta lite Donkenmat innan förfests timet!
Haha efter maten va vi så sega så vi tog bussen två busshållsplatser! Det är såre ska va vissa dagar :D  Men vi njöt verkligen av den underbara vårkänslan, lukten, leenderna och bara att vara lycklig helt enkelt!!!!
Blev att fixa oss hos Karlsson. Locka håret, sminka oss, dricka lite och bara skratta och vara lyckliga!
21:45 tar vi bussen ner, fixade och snygga. Kommer till BJ och ser en kö som då inte är kort! Herregud! Tog 30 minuter att komma in, Och ändå kom vi då de skulle släppa in. Tänk de som kom en timme senare. En av mina killkompisar kom in 2 timmar senare efter att ha stått i kö! UschUsch!
Väl inne på BJ så var det UNDERBAR stämning bland allt folk men träffade! Dock tyckte jag att det var alldeles för mycket folk. Gick knappt att dansa utan att bli knuffad, trampad eller liknande. Träffade underbart folk som jag inte sett på länge. Carro,Micke,Burken,Moch, Markus,Alex,Fredrik, Johanna,Johanna,Isabelle, Gurra,Niklas,Mibbe, Rasmus m.m.! Så mysigt! Dock är man hes efter gårdagen men det vare värt! Carl hämtade upp oss(Natta, Karlsson och Victor) och skjutsade dem till respektive ställe. Jag och Calle åkte hem till han och somnade.



Idag - Fredag blev det att vakna klockan 11:00 då min pojke skulle börja jobba klockan 12:00. Jag mötte upp mamma kvart över 12 för att gå på stan. Gick runt lite och bara njöt av vädret. 14:00 skulle hon till optikern så jag stannade ensam på stan för att kolla runt lite. Jag fastnade för en studentklänning och en vårjacka som jag tillslut KÖPTE!. Träffade Johanna en snabbis med, Jaana likaså. Blev sedan att säga hejdå för att möta upp mamma och pappa och hjälpa dem med att kolla efter glasögonbågar. De fann så fina så!
Åkte sedan hem med dem och har sedan dess bara tagit det lugnt! Städat, ätit mat, kollat på tv osv.





JAG ÄR SÅ LYCKLIG!!!!!!!!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Tessen

guldkant på detta veckoslut helt klart :D tack för ditt bidrag raring!

2009-03-22 @ 21:31:06
Postat av: Jessica

Tack själv bönan min :D Måste verkligen göras om! Mumms på denne vecka :D :D <3

2009-03-23 @ 21:45:11
URL: http://jessicamariia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0