2/5-09

Tänkte ta alla dagar frånochmed onsdag tillochmed idag, lördag!

Onsdag - sista dagen på praktiken och man kände verkligen det i luften! Alla jobbade idag vilket jag tyckte var underbart för då fick jag umgås lite extra med dem. Snitt från Holland hade kommit så vi snittade mycket denna dagen och jag tackar inte nej till det :). Kände mig lite deppig över att det var sista praktikdagen. Men när dagen hade tagit slut så dyker Susanne upp med en superstor snittdekoration och jag blev nästan tårögd och kramade om henne. Så himla fin. Inte nog med det så ska jag ju jobba där i sommar så det kan inte bli bättre!






Efter det så hämtade Calle & LillLinus mig så vi åkte till Ikea och införskaffade en byrå till mig som jag längtat efter! :) Blev lite glass och korvätade såklart - som alltid på Ikea!
Åkte sen hem till Linus och var barnvakt tills mamma Maria kom hem, då åkte jag och calle vidare mot Posten för att hämta ut ett paket - tallrikar, tunika, vas, och bikiniunderdel, resten av sakerna kommer nästa vecka tror jag :).
Blev hemgång till mig efter och bara mös <3 Alltid lika mysigt! Fixade lite inför dagen efter då det va Valborg!

Torsdag:
Vaknade upp runt 11 och började dagen med att äta en rejäl frukost medan baby låg och sov i sängen! Fixade mig lite och fann inte ett endaste plagg att ha på mig! Men men blev tillslut något iallafall. Åkte in till stan runt 13:30 eftersom Calle skulle börja jobba klockan 14:00. Mötte upp Johanna & Isabelle i stan och vi begav oss mot Stenhagen innan vi skulle vidare till Bergsbrunna på grillning! Blev runt 10-12 stycken tror jag. Där blev det fläskfilé med potatisgratäng! Efterrätten ska vi inte tala om, Mmmmmmm!! Jordgubbar i massor, kladdkaka och glass! Så J*vla gott alltså! Åkte sedan in till stan runt 22:00 där jag mötte upp Baby en snabbis för att ta hand nycklar så jag kunde åka hem till honom och sova sen.
 

Blev efter att ha åkt in till stan att kolla hur Peoplekön såg ut och jag och Matilda sa NEJ direkt! Världens kö, och inte nog att det kostade 150 kr för att komma in, nejtack! Så vi drog vidare till Gillet. Innan vi kom dit så var jag i bråk med några invandrare som började att dryga sig och tro att de är nått. Skrika jävla hora och om jag hade 2 cider till i kroppen hade jag vänt mig om och slagit till dom, så där hade de tur!!!

Jag och Matilda tog varsin buss hem med 00:30 och jag kom till Calle en halvtimme senare, duschade och somnade på ett kick. Vaknade några timmar senare av att baby smög sig ner i min famn och fan vad jag älskar den mannen! Jag viskade till honom " Ett år idag älskling, du och jag". Jag kan knappt tro det. 1 Maj 2008 blev det Carl Fredrik Flyberg & Jessica Maria Östlund. Är så otroligt kär så det inte går att beskriva. Och när Calles killkompisar sa i fredags morse " Grattis på 1-årsdagen turturduvor" då bara sken man upp med ett leende och kollade åt calles håll och log ännu mer!

Fredagen bjöd alltså på underbart mys hela dagen, Man kände att det var något speciellt med denna dagen, man visste att det var VÅRAN dag! Jag ler bara jag tänker på det nu, ryser! UNDERBART! Åkte senare på eftermiddagen till Plantagen för Calles pappa ville få lite fint på gården så jag och Calle handlade blommor för 1500:-. Blev riktigt fint med alla blommor! Efter det åkte vi hem till mig och bara njöt av att bara vara! Somnade kanske runt 00:00 för dagen efter skulle bli en nervös morgon!.....

..... Ja nu var dagen här, lördagen då jag skulle provjobba på Bellis! Gick upp 08:00 med ett enormt pirr i magen, nervös som bara den, men näääästan som när jag tog Yrkesbeviset, inte riktigt men nästan :). Skulle vara där runt 09:30 och det var jag! Så himla nervös, skulle jobba från 09:30-16:00. Tog kunder, lärde mig kassan, svarade i telefon, gjorde buketter osv! Försökte göra mitt bästa så får se hure blir! :) Hoppas på det bästa såklart :)
Drog efter det ner till stan, in till Blomstercity och träffade på mina snyggingar Johanna & Sara! Stackarna hade inte mycket att göra men livet är inte alltid roligt! Drog efter en stund vidare till Gina där jag införskaffade:





Nu blir det lite tv tittande, sen en varm dusch och sängdags! Är så himla trött, inte haft en riktigt ledig dag på länge så imorgon ska jag plugga och sedan ta det som det kommer :).

Kram på er alla!

FL3 - på måndag ses vi efter 5 veckors tid ! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0