20.Jan.2010

Sitter och funderar på om jag ska klicka hem lite vårkläder eller vänta och gå i butiker och kika istället. Kanske är bättre att vänta då jag vill spara mina löner så mycket som möjligt då jag letar både bil,lägenhet(ja jag kikar lite smått tillsammans med baby) och sen vill jag allmänt spara bara! Alltid bra :)

Jag tänkte nu iallafall ta det lugnt ikväll. Baby hade bokat in sig med Linus så han och jag ses på lördag och myser då! :)



Haft körkort i över en månad, men det känns som mer! Kommer ihåg när jag skulle på min första körlektion på Idiotkörskolan en tidig morgon och jag var så jävla nervös. Åkte ut till Ishallen där jag fick lära känna bilen, dvs, dragläge,manöverering, broms,gas och allt därtill! Gick superbra första dagen men jag hade en känsla av att detta var något speciellt med denna körskolan. Att det antingen skulle vara skitenkelt att klara alla moment eller att det skulle vara omöjligt. Det visade sig att vara både enkelt och omöjligt!

Bilen jag körde var helt underbar medans läraren pratade gojja alla de 15 lektionerna jag tog där! När jag gick sista kursen om droger osv så frågade jag läraren om jag var redo, att skriva och köra upp. Men enligt honom hade jag skitsvårt för teorin och att jag inte kunde någonting. Nejnej och hur f*n skulle han veta någonting sånt. Sitter han utanför mitt fönster dagligen och kontrollerar när jag öppnar mina böcker?! Jag hade 5 teoriböcker och hade läst ut alla 2 gånger och kunde boken utan och innan. Medans han betedde sig som en id*ot och tog ut paket från posten på mina körtider och pratade i telefon 10 gånger av 15 lektioner. Enligt mig är det inte acceptabelt då jag betalar 400:- för 40 min. Räkna ut hur mycket han förstörde för mig?

Jag gick ifrån kursen flyförbannad och insåg att jag inte kunde komma tillbaka till körskolan, skulle aldrig komma därifrån om jag skulle köra upp via körskolan. Så jag gick in på vv.se och bokade PRIVAT! 3 veckor senare hade jag tid för skrivning och poff! Den klarade jag galant. Så fuck off lärare! Jag klarade TEORIN!! Efter det var det svåra kvar, körningen som jag fasat över men wohoo den klarade jag med. En tisdag i början av december då första snökaoset kom. Körde upp i snökaos,oplogat överallt och lilla jag. Jag hade aldrig kört i snö förut. Men hade ändå en tanke om att detta kunde gå vägen då allt hade gått felfritt innan under körningen. Parkerade på VV och stängde av bilen. Kollade på han jag körde med och fick orden " Du är Godkänd Jessica, man får gratulera". Tror aldrig jag varit så skakis förut.
Har fortfarande inte fattat att jag har tagit körkort, det är overkligt. Men när jag visade upp körkortet som legetimation i en klädbutik för några dagar sen så insåg jag att jag faktiskt har körkort!



Kommentarer
Postat av: Jessica

Sv: Ja, om det inte börjar mer än 9 st så. Var väldigt dåligt nu förra teminen som började. Så om inga väljer florist på Ekeby nu till våren så är det kört. Då får lärarna sparken.



Finns ett gymn. där dom har florist-praktik, där man lär sig allt om blommar på praktiken, och de teoretiska (sve, eng, ma) i skolan.. Mer tjejer vill gå där! :)

2010-01-20 @ 18:53:04
URL: http://stromselius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0