24.Oktober.2010



Min lilla älskling! Om vi endast hade haft Nisse hade jag sörjt dubbelt så mycket efter hans död än vad jag gör nu. För jag vet att jag har att trösta mig i Saphira som är Nisses mamma. Ni som inte förstår vad jag pratar om riktigt så blev våran yngsta katt Nisse påkörd för lite mer än en månad sedan. Det jobbigaste jag varit med om. Att få bära hem hans tunga och livlösa kropp och släppa ifrån mig honom. Jag grät från 8 på morgonen(då mamma väckte mig gråtandes) tills jag somnade på kvällen. Jag kunde inte sluta gråta. Jag kunde inte sluta tänka på honom. Att han var borta. Att han ligger under jorden med ett stenhjärta med blommor i över honom. MEN. Men jag vet att han har det så fint i katthimlen med sina leksaker han fick med sig i graven. Han var en av de finaste skapelserna jag sett. Han var som en hund. Men han var våran lilla Nisse.
Bilden ovan är på Saphira, min katt som jag fick när jag gick i tvåan på gymnasiet tror jag. Nu är hon en stor katt. Men ändå så liten. På bilden ser hon gigantisk ut men bilden togs idag och jag gillart :)

Om vi inte hade haft Saphira så hade hålet efter Nisse varit ännu större. Alla kattleksaker,matskålar och "kolla ut om någon katt vill in" hade suttit i länge i våra kroppar. Nu finns Nisse i Saphira och Saphira i Nisse. Vi har fortfarande två katter men endast en bor hos oss. Men 2 katter i oss.


Nisse <3
2008-2010
VI saknar DIG


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0